Általános szerződési feltételek
hatályos 2020. szeptember 1-től
Szolgáltató: MedInnoScan Kft.
Székhely: 1112 Budapest, Oltvány utca 42.
Cégjegyzékszám: 01-09-294655
Adószám: 25889396-2-43
Képviselő: Szoldán Péter ügyvezető
E-mail: support@medinnoscan.com
Weboldal: https://medinnoscan.com
ÁSZF: |
Jelen Általános Szerződési Feltételek. |
Szolgáltató: |
A fentnevezett cég, mely jelen ÁSZF keretein belül a Szolgáltatást nyújtja. |
Szolgáltatás: |
Jelen ÁSZF 5 pontjában meghatározott, Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások. |
Bőrgyógyász: |
A Szolgáltatás nyújtásához megfelelő egészségügyi / orvosi / szakorvosi / képesítéssel rendelkező természetes személy, aki a Szolgáltatás keretein belül nyújtott konzultációt vezeti. |
Érdeklődő: |
Az alkalmazást tanulmányozó, illetve használó személy. |
Felhasználó: |
Az a természetes személy, aki a Szolgáltató által üzemeltett mobil alkalmazásban (a továbbiakban: „Applikáció”) saját nevében regisztrál, illetve a Szolgáltatást igénybe veszi. |
Beteg: |
Az a természetes személy, akinek az egészségügyi problémája a Konzultáció tárgya. Általában megegyezik a Felhasználóval, de kivételes esetekben e két személy lehet különböző. |
Konzultáció: |
A Szolgáltatás keretein belül, Bőrgyógyásszal történő, a Felhasználó panaszaival kapcsolatos egyeztetésre irányuló kommunikáció. |
Honlap: |
A Szolgáltató által üzemeltett weboldal, amelyen keresztül a Szolgáltatással kapcsolatban tájékozódni lehet. |
Applikáció: |
A Szolgáltató által biztosított online kommunikációs csatornát jelentő alkalmazás, amelynek telepítése a szolgáltatás igénybevételének előfeltétele, valamint a Szolgáltató által biztosított szerverek és egyéb informatikai rendszerek, amelyek a Szolgáltatás igénybevételét segítik. |
Távollévők között kötött szerződés: |
Felhasználónak a Szolgáltató által üzemeltetett Applikációján keresztül kötött szerződése. |
A Szolgáltatás igénybevételének előfeltétele, hogy az Érdeklődő az Applikációban és a Honlapon adott tájékoztatást megismerte, megértette és ezek ismeretében a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján szerződést kíván kötni. E szerződés meghatározza a Felek jogait, az igénybe vehető szolgáltatások körét és ezek díját. A szerződés létrejötte két lépésből áll: Az első az ÁSZF-ben foglalt feltételek megismerése, a második az Applikációhoz tartozó regisztrációs felület kitöltése és az ÁSZF, valamint a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatója tartalmának elfogadása.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szerződés megkötésekor és a Szolgáltatás igénybevételekor két jogviszonyt létesít. A Szolgáltató feladata a Felhasználó számára keretet biztosítani (az Applikációt szolgáltatni és a Konzultációt megszervezni) a szolgáltatás igénybevételéhez. Ezt a Felhasználó és a Szolgáltató közötti jogviszonyt a jelen ÁSZF szabályozza. A Konzultáció során ugyanakkor Felhasználó a Bőrgyógyásszal egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó jogviszonyt is létesít, amelyet az 1997. évi CLIV. törvény (Eütv.) szabályoz. A jelen ÁSZF a Felhasználó és a Bőrgyógyász közötti szerződésre nem vonatkozik, az az Eütv. és a vonatkozó egyéb jogszabályok alapján jön létre.
Szerződéskötés során Felhasználónak meg kell adnia az applikáció regisztrációs felületén megjelölt adatokat.
Amennyiben valamely Felhasználó hibás vagy hiányos adatot adott meg, és ezt Szolgáltató az adatok beküldését követően azonnal észleli, a szerződéskötés meghiúsul, ha azonban az adatok például pontatlan rögzítését a Szolgáltató csak utólag tárja fel, abban az esetben a szerződés létrejön és Szolgáltató kérheti a Felhasználót az adatok kiegészítésére, illetve javítására.
A Szolgáltatás igénybevételéhez a Felhasználónak rendelkeznie kell megfelelő minőségű internethozzáféréssel, valamint egy – az Applikáció futtatására alkalmas eszközzel (mobiltelefon, tablet), amely a Szolgáltatáshoz szükséges képeket is el tudja készíteni.
Szolgáltató csak 18. életévét betöltött személlyel köt szerződést, tekintettel arra, hogy a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos szerződés nem minősül a mindennapi élet szokásos szükségleteinek fedezése körébe tartozó kisebb jelentőségű szerződésnek. Szolgáltató fenntartja azt a jogot, hogy a megadott adatok valódiságát ellenőrizze, illetve hibás vagy hamis adatközlés észlelése esetében a szerződést megszüntesse. A felhasználói hozzáférési adatok, így különösen a jelszó titokban tartásáért a Felhasználó felelős. Jogosulatlan hozzáférés (vagy annak gyanúja) esetén Felhasználó köteles jelszavát megváltoztatni Szolgáltató egyidejű értesítésével.
A szerződés csak annyiban jön létre, amennyiben Felhasználó a regisztráció során valós és érvényes adatokat ad meg.
Amennyiben a Beteg személye eltér a Felhasználó személyétől (például szülő a gyermeke problémáját tölti fel, vagy idős hozzátartozó problémáját gyermeke tölti fel), úgy Felhasználó a Szolgáltatás igénybevételével implicit nyilatkozik, hogy:
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani annak érdekében, hogy a Szolgáltatások javítása, bővítése érdekében fontos és szükséges információt a Felhasználók tudomására hozza. A módosítás hatálybalépését megelőző 3 nappal köteles a Szolgáltató a módosított ÁSZF tervezetét a Honlapon közzétenni. Amennyiben valamely Felhasználó a megváltoztatott feltételeket nem fogadja el, jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani.
A Szolgáltatás keretein belül Szolgáltató, a „MedInnoScan” elnevezésű applikáción keresztül, a Szolgáltató által biztosított fényképező felület használatával és kérdőív kitöltésével, egészségi állapottal kapcsolatos konzultációs lehetőséget biztosít Felhasználó részére. Szolgáltató a konzultációhoz szükséges felületet biztosítja, míg a Konzultációt a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatban álló Bőrgyógyász bonyolítja le. Mivel Szolgáltató nincs befolyással a Felhasználó és a Bőrgyógyász közötti Konzultációra, Szolgáltató kizárólag ennek kereteit biztosítja, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás nem minősül az Egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény rendelkezései szerinti egészségügyi szolgáltatásnak.
A Szolgáltató által bevont Bőrgyógyászok olyan személyek, akik rendelkeznek az egészségügyi államigazgatási szerv által kiadott működési engedéllyel és e nyilvántartás szerint egészségügyi tevékenységet végezhetnek.
A Felhasználó a regisztrációt követően kerülhet kapcsolatba a Szolgáltató rendszerében elérhető Bőrgyógyásszal. Tekintettel arra, hogy a Konzultáció az Applikáción keresztül zajlik és a Bőrgyógyász számára kizárólag a fényképek és a kérdőíven megválaszolt leírás áll rendelkezésre, fontos hangsúlyozni, hogy az online nyújtott Konzultáció csupán ezen adatok alapján készül. Felhasználó felelőssége, hogy a kérdőív kérdéseire pontos választ adjon, illetve a rendelkezésre álló felületen (kérdőív kifejtő kérdései) minden további potenciálisan releváns információt a Bőrgyógyász rendelkezésére bocsásson. Ezzel együtt, amennyiben a Beteg panaszai fennmaradnak, nem az elvárt ütemben enyhülnek vagy új panasza lép fel, feltétlenül keressen fel személyesen egy egészségügyi szolgáltatót.
Az Applikáció használata nem javasolt sürgős esetekben, ilyenkor kérjük a sürgősségi betegellátás megfelelő szerveihez forduljon! A Szolgáltatásnak nem célja a segélyhívó szolgálatok elérése.
A Konzultáció indításához Felhasználó jogosult a Beteg panaszait, tüneteit az applikációban leírni, valamint az Applikáció megfelelő funkciójával a tüneteivel kapcsolatos fényképeket készíteni. Sem a Szolgáltató, sem a Bőrgyógyász nem felel a Felhasználó által helytelenül vagy pontatlanul kitöltött adatokért, így különösen:
A Bőrgyógyász a Konzultációt ilyen esetben a rendelkezésre álló adatok birtokában folytatja.
A Konzultáció során Felhasználó a Szolgáltatás keretein belül jogosult:
A Konzultáció során Felhasználó, illetve amennyiben különböznek, a Beteg:
Amennyiben a Bőrgyógyász megítélése szerint a diagnózishoz fizikai jelenlétet igénylő személyes vizsgálat szükséges, akkor a Bőrgyógyász ezt a vizsgálatot Felhasználó, vagy ha különböznek, a Beteg számára felajánlja, további díjfizetés nélkül.
A Szolgáltatás igénybevételének díját a Bőrgyógyász által nyújtott szolgáltatás típusa alapján a Bőrgyógyász határozza meg és azt tartalmával együtt az Applikációban és a Honlapon közzéteszi.
A Szolgáltatás használata iránti igény Applikációban történő jelzésekor Felhasználó a külső fizetési szolgáltató által üzemeltetett felületen adja meg bankkártyájának adatait és számlázási adatait. A bankkártya, illetve számlázási adatok kiválasztása után a Felhasználó fizetőeszközén terhelésre kerül a Szolgáltatási díj. A díj megfizetése előfeltétele az eset rögzítésének az Applikáción keresztül.
Amennyiben a Konzultáció a Felhasználó érdekkörén kívüli ok miatt nem valósul meg, akkor Szolgáltató a bankkártyára terhelt összeget visszatéríti.
Amennyiben nem áll rendelkezésre megfelelő összeg a Szolgáltatási díj felszámítására, úgy Felhasználó nem jogosult Konzultáció kezdeményezésére.
A sikeres díjfizetésről a Felhasználó által megadott e-mail címre küldünk elektronikus értesítést. A Bőrgyógyász által kiállított számla az igénybe vett Konzultációról a Lelettel együtt kerül megküldésre.
A Szolgáltatás igénybevétele kizárólag a Felhasználó, illetve a Beteg saját felelősségére történhet.
Felhasználó a Szolgáltatást akkor veheti igénybe, ha megfelelő mobiltelefon készülékkel (az Applikációt üzembiztosan üzemeltetni tudó, a Szolgáltatáshoz megfelelő minőségű fényképet előállítani képes kamerával rendelkező), valamint azon elérhető, megfelelő minőségű internetkapcsolattal rendelkezik (Wifi vagy legalább 3G-s hálózat, megfelelő térerő, szükséges adatkeret). Szolgáltató nem felelős a Felhasználónál készülék- illetve internetproblémákból felmerülő problémákért.
Felhasználó felelős a Szolgáltatás igénybevétele során, így különösen a Konzultációk ideje alatt tanúsított magatartásáért. Különösen kirívó, az együttműködést lehetetlenné tevő, esetlegesen törvénybe ütköző magatartás tanúsítása esetén, illetve az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény szerinti olyan esetekben, amikor az orvosi ellátás kivételesen megtagadható, a Szolgáltató, illetve a Bőrgyógyász jogosult a Konzultációt megtagadni.
Szolgáltatónak jogában áll a Felhasználó szerződés szerinti jogainak felfüggesztésére és a Szolgáltatás jövőben történő nyújtásának korlátozására Felhasználó felé, amennyiben Felhasználó megsérti jelen ÁSZF rendelkezéseit, így különösen a díjfizetésre és általa tanúsítandó magatartásra vonatkozó kötelezettségeit.
A Szolgáltató a Szolgáltatás keretein belül nyújtott Konzultációból következő, annak keretében elhangzott információkért, valamint a Szolgáltatás elérthetetlenségéből, késői elérhetőségéből, illetve a Szolgáltatás igénybevételéből eredő bárminemű kárért vagy hátrányért a felelősségét kizárja.
A Szolgáltatás nyújtása során biztosított Konzultáció esetleges Szolgáltatói oldalon felmerülő okból történő hibája esetén Szolgáltató a Felhasználó kérésére visszafizeti a Szolgáltatási díjat. A Szolgáltatási díj visszafizetése iránti kérelmet Felhasználó, a Szolgáltató e-mail címén vagy postai úton jelezheti írásban. A Konzultáció hibájának kivizsgálását követően a Szolgáltatási díj visszatérítésre kerül, amennyiben arról bebizonyosodik, hogy nem a Felhasználónál bekövetkezett okból történt (pl. Applikáció helytelen használata, fénykép alkalmatlan minősége, eszköz lemerülése, internetkapcsolat Felhasználónál történő megszakadása, stb.).
Szolgáltató bármikor módosíthatja jelen ÁSZF rendelkezéseit írásban, a mindenkor hatályos verzió közzétételével a Honlapon, valamint az Applikációban. Amennyiben az ÁSZF tartalma módosul, úgy Szolgáltató a módosításról való tájékoztatást közzéteszi.
Felhasználó elfogadja, hogy amennyiben az ÁSZF módosítása után tovább használja a Szolgáltatást, úgy az ÁSZF mindenkor hatályos rendelkezéseit magára kötelezőnek ismeri el.
Amennyiben valamely Szolgáltatás a díjfizetést követően a Felhasználó érdekkörén kívül eső okból nem valósul meg, vagy a Konzultáció elmarad, a Felhasználó az ügyfélszolgálat tájékoztatását követően ismételten jogosulttá válik a Bőrgyógyásszal való konzultációra.
Amennyiben a Felhasználó minőségi kifogással (hibabejelentés vagy panaszbejelentés) él az Applikáció működésével kapcsolatban, az ügyfélszolgálat a bejelentés alapján az ügyet kivizsgálja, szükség esetén a Konzultáció tartalmát ellenőrzi és a szolgáltatás minőségét ez alapján értékeli. A Szolgáltatás jó hírnevéhez méltatlan színvonal esetében a Konzultáció díja a Felhasználó részére megtérítésre kerül.
A Bőrgyógyász által nyújtott egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos minőségi kifogások, panaszok esetén a Felhasználó, illetve ha különböznek, a Beteg rendelkezésére az 1997. évi CLIV. törvény (Eütv.) rendelkezései szerinti lehetőségek állnak.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás rendszeres vagy rendkívüli karbantartási feladatok ellátása miatt szünetelhet.
Szolgáltató jogosult Felhasználót a szolgáltatásból időszakosan kitiltani, ha a Felhasználó:
Jelen Szolgáltatással kapcsolatban Felhasználót a fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerinti, a távollévők között kötött szerződésre vonatkozó elállási jog nem illeti meg. Mivel Szolgáltató a szolgáltatást Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg és Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §- (a) szakaszának megfelelően a fogyasztó ezt a jogát nem gyakorolhatja a Szolgáltatás vonatkozásában.
A Felhasználó bármikor jogosult jelen szerződést felmondani. A szerződés felmondása az Applikációban létrehozott felhasználói profil törlésével valósul meg. A felmondás nem mentesíti a Felhasználót a szerződés hatálya alatt keletkezett esetleges kötelezettségei teljesítésétől. Jelen szerződés felmondása nem szünteti meg Felhasználó, illetve, ha különbözik, Beteg és a Bőrgyógyász között az Eütv. alapján létrejött jogviszonyt.
Szolgáltató a Szerződést a Felhasználó elektronikus e-mail címére megküldött egyidejű tájékoztatással mondhatja fel.
A Szerződést a Felek közös akarattal bármikor megszüntethetik, illetve megszűnik a Szerződés bármely Fél jogutód nélküli megszűnése, illetve halála esetén.
Felhasználó amennyiben a Szolgáltatással kapcsolatban technológiai hibát észlel, panaszát az Ügyfélszolgálaton jelentheti be.
Felhasználó a hiba/panasz bejelentése során köteles tartózkodni az emberi méltóságot sértő magatartástól, minősíthetetlen hangnemtől, zaklató, pocskondiázó beszédstílustól. Amennyiben Felhasználó e feltételt nem tartja be, a Szolgáltató egy alkalommal írásbeli figyelmeztetést küld számára. A második alkalmat követően pedig a Szolgáltatás szüneteltetéséről dönthet.
Hibabejelentés vagy panasztétel a Szolgáltatónál az alábbi e-mail címen vagy postai úton lehetséges:
e-mail: support@medinnoscan.com
postai cím: 1112 Budapest, Zólyomi út 33.
Telefon: +36 30 321 6463
Szolgáltatóhoz benyújtott panasz, illetve hibabejelentés esetén, azt Szolgáltató a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgálja és a megküldés formájához igazodó módon írásban válaszol.
Felhasználó abban az esetben is értesítést kap, amennyiben a Szolgáltató által a hiba nem volt észlelhető vagy a vizsgálat során kitűnt, hogy annak oka a Felhasználó érdekkörében merült fel.
Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltató általi panasz, illetve hibakezeléssel elégedetlen, a területileg illetékes fogyasztóvédelmi szervhez is fordulhat, illetve esetleges követelését – elévülési időn belül - bíróság előtt is érvényesítheti.
Felhasználó jogosult békéltető testülethez (Budapesti Békéltető Testület, 1016 Budapest, Krisztina körút 99. III. 310) is fordulni.
Szolgáltató nem felel a Bőrgyógyász által nyújtott Szolgáltatások során kapott információk felhasználásából és/vagy fel nem használásából eredő bármilyen kárért, ezen károk vonatkozásában az Eütv. alapján a Felhasználó, illetve, ha különbözik, a Beteg és a Bőrgyógyász között létrejött jogviszony keretei iránymutatók.
Szolgáltató kizárja felelősségét valamennyi következményi vagy közvetett kár esetében, ideértve az elmaradt hasznot, bevételt (pl. munkaképesség csökkenése).
A Szolgáltató egyéb károkozásért való felelősségét – a Ptk. 6:152 § szerinti károkozás kivételével – a Felhasználó által megfizetett szolgáltatási díj összegében korlátozza.
A Szolgáltató által végzett adatkezelésre vonatkozó szabályokat Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza.
A felek által kötött szerződés(ek)re a magyar jog irányadó és a jelen szerződés a magyar bíróságok kizárólag joghatósága alá esik.
A szerződéskötés nyelve magyar.
Felek a szerződésből eredő vitáik rendezését, elsődlegesen egyeztetés útján kötelesek megkísérelni.
Amennyiben jelen ÁSZF rendelkezései bármilyen okból érvénytelenek, vagy érvénytelenné válnak, az nem érinti a jelen ÁSZF többi rendelkezéseinek érvényességét.